FANDOM

The Witcher EU box

Box of the European edition

The Witcher Polish Box

Box of the Polish edition

The Witcher (Пољски: Wiedźmin) је компијутерска ролплеј игра за ПЦ од CD Projekt. Базирана на Witcher серија под истим именом од Пољског аутора Андржеј Сапковски, игра користи BioWare покретач Aurora Engine и издата је у Октобру 2007. Специјално издање игре, садржи едитор и два додатна модула, "The Price of Neutrality" и "Side Effects", која ће бити објављена 16 Маја, 2008.

The Witcher прати причу Гералта, мутираног "вичера" — путујућег ловца на чудовишта за новац,обдареног натприродним моћима. Стављајући причу у средњевековни свет, игра укључује посебне визуелне детаље.Природно осветљење током различитих периода дана је реално приказано, а смена дана и ноћи служе да употпуне утисак игре. Време се динамично мења од ситне кише до пљуска, олујне непогоде праћене су муњама и громовима, а људи реагују на кишу тако што се скривају испод кровова где је суво.

Историјат продукцијеУреди

Како је написано

Прича Уреди

Main article: Прича

Игра је базирана око Гералта вичера, који на почетку игре пати од амнезије. Он полако схвата да је био веома реномирани вичер, и да је имао пријатеље и непријатеље скоро свугде,који га се сећају али којих се он не сећа. Кроз играчеве поступке, он че обновити те везе и изабрати свој пут у политичким интригама које га окружују.

Мотивација за причу Уреди

Творци су често говорили да им је главни циљ у радњи игре да дају играчу избор у коме добро и зло нису тачно одређени, и где ће играч морати да бира мање од два (или више) зла[1].

Такође, игра је дизајнирана тако да последице играчевог избора често нису моментално видљиве, и могу једино бити јасне неколико поглавља касније. Ово је урађено да би се спречио сачувај, одлучи, настави начин игре који је често кориштен у сличним компијутерским ролплеј играма[2].

Сличност са делима Андржеја СапковскогУреди

  • Судећи по "Темеријанској династији" додатном материјалу написаном од Андржеј Сапковски и објављеном на његовом званичном вебсајту, Adda the White, кћерка Фолтеста, после њене стрига клетве од које ју је ослободио Geralt, постала је седа и ментално ретардирана. Али у игри, њена коса је цевена (можда и обојена), и нема објашњења за промену њеног менталног стања.
  • 1270 година чини интро нетачним – игра је заправо смештена у 1273 (5 година после завршетка Нилфгаардских Ратова, који завршавају 1268 и током другог Catriona пробоја, који пошињу 1272)
  • Постојање књига Fairytales and Stories и Encyclopaedia Maxima Mundi је анахронизам, пошто су те књиге писане хиљадама година касније у односу на време у којем се одиграва игра.

Начин игре Уреди

Main article: Начин игре
Over the Shoulder view

Over the Shoulder view mode

Постоје три могуће перспективе камере у игри The Witcher. Игра се моше играти из једне или две одозго-на доле перспективе, у којим се миш користи за контролу свега, или може бити играна из поглед-преко-рамена перспективе, која доноси играцу ближи поглед на борбу у игри, али ограничава видљивост. У сва три погледа контроле на тастатури и мишу могу бити подешене да буду фокусиране само на коришћење миша или да буду комбинација коришћења миша и тастатуре.

Начин борбе у игри The Witcher претставља разлику у односу на већину РПГ-ова. Играч бира један од три начина борбе. Брзи стил дозвољава бржи, мање-оштећујући напад са великом шансом за погађања бржих непријатеља; снажни стил причињава више штете у замену за малу брзину напада, и са малом шансом за погађање брзих непријатеља; а групни стил, који претставља окретни напад највише користи када је играч окружен. Играч може мењати стилове у сваком тренутку.

Сваки од ових stances има свој јединствени борбени стил. Оба Гералтова главна мача – челични и сребрни – имају потпуно различите борбене стилове од остатка његовог оружија, и имају веома различиту намену: у којој се челични мач користи за борбу са људима и осталим бићима од крви и меса, а сребрни мач је много ефикаснији против натприродних чудовишта и звери ( на неке од њих челик нема никаквог ефекта).

Алхемија је једна од главних ствари у игри. Играч може правити напитке који повећавају ниво здравља или регенеришу издржљивост, омогућавају Гералту да види у мраку, или иѕаѕивају друге корисне ефекте. Рецепти за ове напитке могу се учити помоћу скролова, или експериментисањем. Једном када играч направи непознат напитак може да бира да ли ће га попити, али ако напитак буде неисправан он ће се отровати. Сваки пут кад Гералт попије напитак он повећава ниво затрованости у свом организму. Ово може бити редуковано пијењем посебног напитка,или медитирањем у хотелу или крај огњишта.

Осим напитака, играч такође може правити уља и бомбе, што служи појачавању штете начињену оружијем, или као само оружије у борби. Ништа не може бити направљено док поени талената не буду постављени на места одговарајућих умећа.

Музичка темаУреди

The soundtrack за The Witcher су компоновали Adam Skorupa и Paweł Błaszczak. У неким издањима игре (види: list of editions) ЦД са музичком темом иде у комплету са игром. Он садржи 29 нумера у укупном трајању од 73 минута 13 секунди.

Званични ЦД, Inspired by The Witcher, претстављајући е.г. Вадера,је продаван одвојено у неким државама,али такође и у саставу игре у неким издањима.

Техничке информацијеУреди

The Witcher покреће нова верзија BioWare Aurora Engine, модификован за дојам појединачног играња. Број промена у односу на оригинални BioWare Aurora Engine, као и проблеми и информације о подешавањима, такође су описани у Technical information артиклима.

Локалне варијантеУреди

Све карте са женским портретима прикаѕане после Гералтових освајања су промењене у много пристојније стандарде у верзији за Америчко тржиште. Дријада из игре је такође измењена,тако да у том издању њена коса покрива већи део тела.

Живописан дијалог између ликова исечен је у Енглеском — а не једино у Америчком издању— посебно кроз скраћивање дијалога. Водећи Дизајнер Michał Madej је опорвгао тврдње обожавалаца да је то урађено због повремено грубог говора, али да је одлука да се смање дијалози настала због забринутости продуцената приликом развоја игре. Лектор Мартин Паган приметио је то скраћење током свог рада,а писац Санде Чен потврдио је да то није била ствар цензуре. Обожаваоци су теоретисали да то можда има везе са смањивањем трошкова гласовне глуме, поготово због случајева када је вулгаран говор био задржан. Тако смањење трошкова би у сваком случају настало приликом скраћења дијалога чак и у случајевима где нема велике грубости. Да откључаш дужу верзију дијалога (једино текст), види: Unlocking original dialoges.

Садржај сваког издањаУреди

Пратећа листа садржаја сваке едиције осим самог ДВД-а игре. Помаже нам давањем информације о издањима која недостају! "CE" значи "колекционарско издање" а "LE" значи "ограничено издање".

Edition Printed manual Map Soundtrack Bonus DVD Guidebook "The Witcher" Short story Artbook Bestiary Medallion T-Shirt Card game Posters Bonus music Stickers Leather bag
US/European/ChineseYes checkX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markN
European LEYes checkYes checkX markNYes checkX markNX markNYes checkX markNX markNX markNX markNX markNYes checkX markNX markN
PolishYes checkYes checkYes checkYes checkYes checkYes checkX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markN
Polish CEYes checkYes checkYes checkYes checkYes checkYes checkYes checkYes checkYes checkYes checkYes checkX markNX markNX markNX markN
Czech Yes checkYes checkYes checkX markNYes checkYes checkX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markN
Czech CEYes checkYes checkYes checkYes checkYes checkYes checkYes checkYes checkYes checkYes checkX markNYes checkX markNX markNX markN
HungarianYes checkYes checkYes checkX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markN
Hungarian CEYes checkYes checkYes checkYes checkYes checkX markNX markNYes checkX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markN
Russian X markNX markNYes checkX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markN
Russian LE Yes checkYes checkYes checkYes checkX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNYes checkYes checkX markN
Russian CEYes checkYes checkYes checkYes checkX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNX markNYes checkYes checkYes check

Ports to other platformsУреди

Ниједан порт игре The Witcher за платформе изузев за ПЦ није још представљен. Али ипак, ЦД Пројекат тренутно тражи за XBox 360 продуценте и програмере на странама каријере[3].

Additional Information Уреди

Грешка цитата: Чланак има ознаке <ref>, али није пронађена потребна ознака {{наводи}} (или <references/>)